2009-09-16

en ny fin dag.. barnen har varit hemma sen måndags.. dagmamman är sjuk.. och några sjukdomar vill vi inte ha.. barnen mår bara bra och busar på som aldrig förr.. idag passade jag på att ta en koll på deras kläder inför hösten och jaa det blev en överfull pappkasse med kläder att kassera.. nästan alla filips pyjamasar fick åka med.. så några nya hade ju inte skadats..

jag har också städat under vasken i köket.. det luktar ju inte hallon där så det behövdes.. jag har rensat avloppen med propplösning och så.. jag har varit duktig minnsan.. ikväll blir det toaletterna som ska ha sig en omgång..

i veckan va jag inom Lousie och drack en kopp och hon bjöd på en pizzabulle.. Annika brukar också göra såna så det är ju självklart att jag ska hänga på strömmen!! haha jag ska också göra såna tänkte jag.. nångång. hehe verkar så lätt och det är ju mega bra till mellanmål eller ha med när man är iväg nånstans.. :) me like..

det märks iaf tydligt att hösten är här..kallt på mornarna och inget linneväder ute.. på kvällarna sitter man med sin filt och en kopp kaffe.. jaa men hösten kan också vara mysig.. det mörknar redan 20.00 nu! det känns lite deprimerande faktiskt men det kan jag ju inte göra nåt åt tyvärr.. nattsömnen blir värre och värre..

jag vill komma iväg till skoaffären också.. lilla kusin hade ett par svinsnygga stövlar och såna vill jag med ha! prova iaf.. :) jag behöver nya skor ändå men sen om det stövlar eller gympadojs vet jag inte än..

Filip leker med sin bil och Mhysan ligger och sover.. *äntligen* sen blir det nog sandlådan med dom eller en cykeltur.. vet inte riktigt än.. känns som om man måste ta vara på vädret nu innan allt regn kommer hit.. hösten brukar ju bestå av en massa regn..

jag ska se om jag kan köpa några ljung att plantera i min kruka så det också kan se fint ut igen.. där är 1 blomma som blommar och den kan ju få blomma ut innan jag drar mööget.. hihi.. byta jord och så.. och fönstren måste putsas.. snart är det halloween och då ska vi skära pumpor ju.. det tycker vi om.. jag tror jag ska satsa på en mega stor istället för en massa små som jag köpt innan.. den stora lär ju hålla mycket längre.. men den ska nog inte vara för stor så jag skrämmer alla tanter och gubbar här.. ;-) hihi

hej svej

Kommentarer
Postat av: Annika

Va duktig du e, gumman!!

Puss

2009-09-16 @ 13:33:54
URL: http://ackelova.wordpress.com
Postat av: Louise

vad du e flitig! o PYSSLIG! göra lyktor på halloween.. shiit.. när sånt orkar inte jag me iaf hehe. jag bakar bara haha.. önskar bara att jag hade ork att göra d lite oftare.. men men.. snart så.. =)

2009-09-16 @ 16:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0