då va det måndag igen

och jag har varit ledig.. 1 dag! ska jobba igen imorron o på onsdag o på fredag.. idag har jag haft ont i ryggen.. suck.. ska snart lägga mig tänkte jag.

jag ha sytt klart mhy`s tavla nu och den e jätte fin! jag ska sätta in den i en tavla tänkte jag ska hitta en ram til lden först.. men jag e super nöjd! o stolt! *haha*

 i söndags efter jobb så åkte vi direkt till loke, vill ju att mina barn ska få vattenkoppor så nu ska vi bara vänta..
nu ikväll har det varit pyssel kväll o det va trevligt.. som jag skrev innan ska blev jag klar med mitt broderi så det blev rätt tidigt jag gick upp för en gångs skull..

 på torsdag ska mhy in till forsknings läkaren på TEDDYSTUDIEN i HBG o få diverse info och provsvar som jag hoppas e bra.. klart jag e lite orolig men inte så ändå.. det enda jag böjar oroa mig för e hennes matvanor.. gav henne majsvälling men det funkade inte alls.. hon åt aldrig en hel flaska.. sen ha vi ju tragglat med henne om all möjlig mat för henne men INGET passar ännu.. det som hon mest gillat men ändå inte är havregröten o så tänkte jag att jag ska testa den milda havrevällingen o sen jag gjorde det så äter hon bättre men enbart det.. suck.. kan ju inte tvinga henne om hon inte vill utan jag får ju ge henne tiden men det känns tradit ändå.. hon dock snart 7 månader.. ska snart träffa bvc läkaren så jag ska prata med dom då.. hon växer iaf som hon ska o det e huvudsaken!

o jag väntar en del provsvar:cellprovet o blodproverna.. hehe ska nog gå..

vi klippte filleman igår med.. så nu e han så fin.. en riktigt liten kille.. tänkte att om han får vattenkoppor så kanske det underlättar om han e lite kortklippt då så det får luftas.. men han va långhårig i vilket fall så han behövdes klippas o han va så duktig, visst vi fick muta honom med några godisar.. hehe.. han vet hur han ska tas! :D imorron ska han till milla igen.. han ville dit redan i söndags.. han trodde han skulle dit men när vi kom i rondellen så trodde han vi skulle till "momo" men jag sa nej vi ska till LOKE ju, o då blev han litta lissen i ögat.. haha.. idag blev jag arg på honom mer än jag har vatt innan.. jag står o fixar till maten o hör honom skratta o då vänder jag ju mig för att kolla va som e så kul.. joo.. då står den lilla monstret o petar in sin tumme i mhy`s öga!! och hon säger ingenting! så jaa.. nu börjas det.. suck hoppas inte dom kommer ha halvt ihjäl avarandra.. men när mhy tar tag i honom så vrålar han.. då passar det inte! o när han då vrålar.. jaa.. då sätter ju hon oxå igång eftersom han har sånt pipit skrik ibland! haha kan ju ändå inte hålla mig för skratt.. han vill inte städa till exempel.. när vi då har sagt till honom ett par gånger o han ändå inte vill så säger vi att vi ska kasta sakerna. då blir där fart på honom må ni tro! o så springer han runt o städar o vrålar.. haha...

o mhy fick en sån aktivitetsbräda som man sätter på sidan av spjälsängen.mmm.. hon vet nu hur den funkar för hon har spelat halva natten o halva morronen.. kul va?? o jag har jobbat hela helgen.. haha..

fille har middag två gånger idag.. han ville ha mat ja säg runt 4 o då fick han korv o mos.. e han hungrig e det klart han ska ha mat liksom.. sen gjorde jag mat till oss så vi åt halv sex kanske o då skulle han oxå ha så det fick han.. haha.. den ena äter så det står härliga till medans den lilla e kräsen som jag vet inte vad.. tror jag blir tokig.. :)

 på lördag e det kalas, henkes morfar blir 70 då så jaa då ska vi dit.. sen vet jag inte.. känns som om mitt liv består av barnen och jobbet.. hoppas jag kan åka med mamma, mormor o moster den 25 feb.. hopaps chefen kan ordna det.. hade varit jätte kul.. men jaa vi får väl se.. om jag följer så kanske det blir katastrof.. haha.. alla vi har en stark vilja så.. jaa.. haha

känns som om jag skriver helt ointressanta grejor nu.. finns mer o skriva men det vill jag inte.. det händer saker här hela tiden men bara tråkiga grejor o sånt ska ni inte läsa om! :)


Mina ögon kan glittra
mina läppar kan le
men sorgen i mitt hjärta kan ingen se..




Du har ett liv
ett fattigt eller rikt
och det är inte någon annans likt
och du kan handskas med det ganska fritt
men ändå är det ändå inte riktigt ditt.


tack och heeej för lilla mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0