Is this a joke??

It better be...

ja herrugud säger jag bara.. blev av med gipset i onsdags och vilken befrielse.. trodde jag!! jag kan inte böja den, den ser knas ut eftersom där inte finns några muskler, kan inte sätta ihop ring o lillfinger med tummen och fingrana löper amooooook! jag blir tokig.. vill ha till baka gipset.. jag fick ett handlesskydd och det kan jag inte vara utan! Läkaren försöker ju göra mig rörelsegindrad med flit.. hur ska det gå till? jag e så van vid att rörelse måste man ha och nu ska jag som mest ha halva rörelser som den friska handen.. :S jag satt en timme hos sjukgymnast där nere! 1 timme! jag fattar inte alls hur detta ska funka.. det e som att säga till en kille att han måste kissa krokigt ju.. att fingarna har eget liv måste jag leva med eftersom ärren har tagit tag i dom senorna (dom går ihop i slutet av leden) för att kunna läka.. jahaa?? roligt att leva myrornas krig i fingarna och att dom drar o spasmar hejvilt.. jag ska INTE ha sjukgymnastik iaf inte fram till sista augusti eftersom rörelsen ska va så begränsad som möjligt.. inte förrän jag ska träna styka som jag ska dit.. jahaa?? när blir det?? jag trodde gipstiden skulle va jobbigast.. men jag tror att det e NU det börjar.. "du ska precis klara det enklaste i vardagen" e deras mål.. va innebär det då? just nu vet jag inte varför jag gick med på detta.. känns hopplöst bara.. hur ska jag kunna tänka på alla saker.. jag måste ju prova klart men.. läkaren va ändå nöjd än så länge. han sa att när dom sövde mig så ville han prova kapasiteten i handen innan han skar i den.. och han sa att hela paketet va typ av.. han kunde nästan vrida den ett helt varv.. shiit! och dra ut den hur själva armen.. låter knasit jag vet..

jag kan inte göra mer än va dom säger jag ska göra o inte göra.. just nu kan jag inte vara utan skyddet alls och det tar sin tid det e det som jag inte gillar.. tyvärr tror jag att det e för sent att rädda den.. hur det än kommer omkring så handlar det om vilja o min vilja e att jobba! håller på att blir knäpp här hemma o alla får känna av det tyvärr.. det positiva e att ärren e fina.. det stora ärret e inte lika fult som innan och det nya syns knappt.. det börjar i mitten av handen o ser ut som en sån linje man har i handflatan..  det blev jag glad för iaf!  läkaren kunde inte kolla nu hur operationen hade gått eftersom jag precis blev av med gipset.. men i handen finns 4 småstora ben som där finns hål i! hihi såg kul ut o inte konstigt jag har ont på handloven.. haha..

fram till siste augusti e det fingerträning som gäller.. allt för att dom ska funka nåt sånär klart.. sen får vi ju se va som står på listan.. o den lär ju va lång..

smärta? hur botar man smärta? piller!!! haha nej skoja bara.. tar dom på nätterna så jag kan sova och somna.. hehe.. vill inte vara hög med barnen!

mycket annat har hänt oxå.. men jag orkar inte mer.. det e jobbit att skriva med en hand.. barnen sover o sambon e i lokalen.. kanske jag med skulle sova.. det behövs..

jag åter kommer mer en annan dag..

hajs




Kommentarer
Postat av: Annika

Trodde d skulle se mycket värre ut på handen än d gör. Kanske syns mer i verkligheten, men på bilderna ser d iaf fint ut.

Får träffas snart så vi kan sitta å snacka över en fika.

Pussen

2009-08-02 @ 07:48:15
URL: http://ackelova.blogg.se/
Postat av: johanna magnusson

detta klarar du oxå. du har ju varit duktig nu gips i två månader. så detta klarar du av:)

puss

2009-08-02 @ 14:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0